T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / AKYURT - Büğdüz Ortaokulu

Haberler

Mrt

İstiklal Marşımızın 100. Yıl dönümü münasebetiyle okulumuzda bir takım etkimlikler düzenlenmiş olup, Bu önemli günde öğrencileriimizi yalnız bırakmayarak bizlerin yanında olan başta Soner GARİP hocamıza, Saader POLAT, Özge YELER,Dudunur TOPÇU, Burcu SONAY AYTEKİN hocalarımıza teşekkür eder. ve ALLAH bu Millete bir daha istiklal marşı yazdırmasın diyerek iyi günler dileriz...

Ock

Son dakika haberleri... Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, yüz yüze eğitim ve karne sistemiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Ziya Selçuk eğitim-öğretim alanındaki corona virüs tedbirlerine ilişkin, "Geriye doğru baktığımızda işin büyük bir kısmında müsterih olduğumuzu söyleyebilirim." dedi. Bakan Selçuk, "Yüz yüze karne vererek hareketliliği artırmak gibi bir niyetimiz yok. Dijital karne söz konusu. Liseler için birinci dönemle ilgili notlandırma süreci bittikten sonra karne olabilir" ifadelerini kullandı.

Ock

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce  Temalarını Günlük Yaşamdan Alan "Çok Meraklı" Hikâye Setlerini Özel Öğrencilerimiz İçin Braille Alfabesi İle Hazırlanmıştır. 

Ara

Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığımız tarafından "MEB AJANDA ve E-OKUL ÖĞRETMEN" isimli iki yeni mobil uygulama öğretmenlerimiz ve eğitim yöneticilerimizin kullanımına sunulmuştur. Uygulamalar tüm uygulama marketlerinden ücretsiz olarak indirilebilmektedir. 

MEB AJANDA uygulaması Bakanlığımızın diğer mobil, web ve masa üstü sistemleriyle bütünleşik, veri alışverişi yapabilir şekilde hazırlanmıştır.

Öğretmenlerimiz ve yöneticilerimiz bu uygulamayla tüm iş süreçlerini takip edebileceklerdir. Uygulamanın birçok özelliği olan bir dijital takvimi bulunmaktadır. Dijital takvim diğer uygulamalarımızdan beslendiği gibi kullanıcılar tarafından kendi planlamaları doğrultusunda kişiselleştirme özelliği de bulunmaktadır.

MEBBİS'e girişte güvenliği en üst seviyeye çıkarmak için kullanılacak ikinci bir doğrulama sağlayan ve özellikle Covid-19 salgını sürecinde daha yoğun kullanılan "Doğrulama Kodu" MEB Ajanda içinde üretilmektedir.

Bilindiği üzere Covid-19 kapsamında esnek çalışma sürecinde Doküman Yönetim Sistemi, E-Okul ve MEBBİS'in bazı ekranlarına MEB internet hattı dışından girişlerde "Doğrulama Kodu" zorunlu hale getirilmişti.

Ayrıca Kullanıcı deneyimini artırmak için MEB Ajanda içindeki Karekod özelliği ile bilgisayardan MEBBİS'e herhangi bir şifre ya da doğrulama koduna ihtiyaç duymadan giriş özelliği de eklenmiştir.

Millî Eğitim Bakanlığı İş Takvimi, MEB Ajanda'nın dijital takvimine işlenmiş durumdadır. e-Okul ve MEBBİS'teki "Nakil Kabul Günleri, Atama Onay Tarihleri, Hizmet İçi Onay İşlemleri" gibi birçok iş süreçlerinin aksamadan ve sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için önemli tarihler MEB Ajanda dijital takvimine entegre edilmiştir. Bu sayede takvimli işlerin zamanında yapılmamasından kaynaklanan mağduriyetlerin yaşanmaması hedeflenmektedir.

MEB Ajanda'nın bildirim gönderme özelliğiyle takvime bağlı işlerin günü geldiğinde kullanıcıları hatırlatması ile gecikme yaşanmadan tamamlanması sağlanmaktadır.

Millî Eğitim Bakanlığı personelinin kurumsal işlerini daha düzenli hâle getirmek ve iş süreçlerini geciktirmeden tamamlamalarını sağlamak gibi kolaylıklar sunması açısından MEB Ajanda büyük önem taşımaktadır.

 

E-OKUL ÖĞRETMEN, öğretmenlerimizin ve okul yöneticilerinin kullanacağı bir mobil uygulamadır.

Mobil uygulama, davranış notu, ders notu, sınav tarihi ve öğrenci devamsızlıkları kolay şekilde girilebilmelerini sağlayan bir tasarımda hazırlandı.

Uygulamada, Okullarımızın yüz yüze eğitime başladığında, öğretmenlerimiz tarafından beğeni ile kullanılacağını düşündüğümüz "e-Yoklama" özelliği bulunmaktadır.

Bu özellikle öğretmenler, ders başında mobil cihazları üzerinden kısa sürede elektronik yoklama alabilecekler. Girilen kayıtlar e-Okul sistemine doğrudan kayıt aktarılacağından ayrıca yoklama fişi doldurulmasına gerek kalmayacaktır. Böylece öğretmenlerimizin üzerindeki bürokratik işleri azaltmaya yardımcı olacağız.

Girilen öğrenci devamsızlıkları anlık olarak velilerin kullandığı e-Okul VBS mobil uygulamasına bildirim olarak gönderilecektir. Velilerin öğrencileri hakkında anlık bilgi sahibi olmalarını sağlayarak eğitim sürecine dâhil olmaları konusunda yardımcı olmayı planlıyoruz.

Öğretmenler, mobil uygulama üzerinden öğrencilerin tüm akademik bilgilerini görüntüleyebileceklerdir.

Mobil uygulamayla Bakanlık ve okul yöneticileri tarafından öğretmenlere anlık bildirim gönderme imkânı da sunulmuştur.

Millî Eğitim Bakanlığı olarak ülkemizin en çok kullanılan mobil uygulamalarını yeni teknolojilerle geliştirmeye devam edeceğiz.

Ara

Ara

Sevgili Öğrenciler,

İlkokullarda sınav yapılmayacak, karne notları ders etkinliklerine katılım puanı ile belirlenecektir.

Dersleri çok dikkatli dinlemeniz ve çevrim içi derslere (canlı) derslere katılmanız gerekmektedir.

Ara

Ara

Ara

CUMHURBAŞKANIMIZ 4 GÜNLÜK SOKAĞA ÇIKMA YASAĞI İLAN ETMİŞTİR

Ara

UMHURBAŞKANLIĞI MİLLET KÜTÜPHANESİ ÖZELLİKLERİ

Cumhurbaşkanlığı Millet Kütüphanesi yapısı, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'ni tamamlayan son yapıt olarak ön plana çıkmaktadır.

Külliye kapsamında planlanan en büyük fonksiyon olması ve Millet Camii, Kongre Merkezi ve Sergi Salonu gibi diğer sosyal yapılar ile olan ilişkisi, yapının Külliye içerisinde ne kadar önemli bir yerde konumlandığının altını çizer niteliktedir. Resmi ve sosyal mahalleri bir araya getirerek, sadece binaların mimari estetik uyumları değil aynı zamanda yeşil dokusu, bahçeleri, avluları ve meydanları ile görkemli bir bütünlük elde edilmiş ve bu sayede bir "Külliye" bütünlüğü sağlanabilmiştir.

SANAL TUR İÇİN TIKLAYIN

Ara

Milli Eğitim Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile TEMA Vakfı arasında 25.12.2018 tarihinde imzalanan ''Sıfır Atık Eğitim Projesi İş Birliği Protokolü'' kapsamında  geliştirilen "Sıfır Atık Eğitim Portalı" içerikleri ile 5D modeliyle çocuklara sıfır atık kavramının tanıtılması, çocukların gündelik yaşamlarında nasıl daha az tüketecekleri, atıkları nasıl azaltacakları ve farklı şekillerde nasıl değerlendirebilecekleri konularında farkındalık oluşturulması hedeflenmekte ve doğal varlıkların korunması ve israfın önlenmesi konularını da kapsayan 5D modeli; "Düşün ve Gerekli Değilse Tüketme", "Daha Az Tüket", "Değerlendir ve Yeniden Kullan", "Değiştir ve Farklı Amaçla Kullan", "Dönüştür Doğa Kazansın" prensiplerinden oluşmaktadır. 

Sıfır Atık Eğitim Portalı'na www.sifiratiktema.org adresinden erişilmektedir. Öğretmenlerimiz bu portal üzerinden sıfır atık eğitimi ile ilgili öğrencilerimiz için etkinlik önerileri, sunumlar, posterler, çalışma kâğıtları, proje önerileri ve oyun tabanlı dijital etkinliklerin de aralarında bulunduğu zengin eğitim içeriklerine ve materyallere ulaşabilmektedirler. 

 

www.sifiratiktema.org adresinden üyelik işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Ara

Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, çevrim içi olarak düzenlenen "UNESCO'nun 75. ve UNESCO Türkiye Millî Komisyonu'nun 70. Kuruluş Yıl Dönümünde Beşinci Büyük Buluşma Programı"na katıldı.

    Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk toplantıda yaptığı konuşmada, sürdürülebilir barış konusunda UNESCO gibi kuruluşlara büyük rol düştüğünü, özellikle son bir yıldır küresel salgınla mücadele eden dünyada bu ihtiyacın daha da arttığının görüldüğünü söyledi.

  Kovid-19 salgınının neden olduğu durgunluğun başta nitelikli eğitim olmak üzere UNESCO'nun pek çok boyutuyla içinde yer aldığı 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri'nin gerçekleşmesi konusunda bir riski de ortaya çıkardığını belirten Selçuk, bu riski bertaraf etmek veya en aza indirmek için hep birlikte daha çok gayret gösterme ihtiyacı olduğunu vurguladı.    Çağa ayak uyduran bir yaklaşımla çocuklarımızın geleceğe hazırlanmasını çok önemsiyoruz" UNESCO'nun sürdürülebilir kalkınma ve barış hedeflerinin gerçekleşmesi için nitelikli eğitimin çok kritik bir öge olduğunu ifade eden Selçuk, "Bu çerçevede de Millî Eğitim Bakanlığı olarak 2023 Eğitim Vizyonu'muzun temel amaçlarından biri olan "çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış, bilime, kültüre ilgi duyan nitelikli bireyler yetiştirme" hedefi daha önemli hâle geliyor. Bizler çağa ayak uyduran bir yaklaşımla, bir sistemle de çocuklarımızın geleceğe hazırlanmasını bu noktada çok önemsiyoruz ve gayretlerimiz bu yönde." dedi.   Birçok ülkede olduğu gibi salgını önlemek için tüm okullarda yüz yüze eğitime  Mart ayında ara verildiğini hatırlatan Selçuk, salgın öncesinde hazırlanan birtakım projeler, öngörüler çerçevesinde bu sürecin daha kolay atlatıldığını dile getirdi. Bu anlamda Eğitim Bilişim Ağının (EBA) çok önemli katkı sağladığını, kurulan televizyon kanalları ve basılı eğitim araçlarının uzaktan eğitimi desteklediğini anlatan Selçuk, Millî Eğitim Bakanlığı olarak eğitimde fırsat adaleti prensibini uzaktan eğitimde de öncelediklerini ve öğrencilerin geride kalmaması için çalışmaları sürdürdüklerini dile getirdi.    Selçuk, "UNESCO Türkiye Millî Komisyonunun kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerimizle yapmış olduğu iş birliklerinin, UNESCO ile olan çalışmalarımıza ivme kazandırmasında ve ülkemizin uluslararası arenada görünürlüğünün artırılmasında rolü elbette çok önemlidir." değerlendirmesini yaptı.    UNESCO kararıyla 2021'de dünyada anılacak Hacı Bektaş Veli'nin "İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır." sözünün çalışmalara rehber olması için gayret ettiklerinin altını çizen Ziya Selçuk; okullara kurulan UNESCO kulüpleri, üniversite kürsüleri, Öğrenen Şehirler Programı'nın, her kesimin UNESCO'nun benimsediği evrensel değerleri tanıması için yürütülen çalışmalardan birkaçı olduğunu söyledi.   Millî Eğitim Bakanı Selçuk, Anadolu Masalları Projesi ve Anadolu Çocuk Oyunları Projesi'nin de UNESCO Türkiye Millî Komisyonu iş birliğinde hayata geçirildiğini kaydetti.   Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy da programda yaptığı konuşmada, BM'nin 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında, "2030 yılına kadar dünya çapında yoksulluğu ortadan kaldırmak ve kimseyi dışarıda bırakmaksızın sürdürülebilir kalkınmayı başarmak" taahhüdü olduğunu hatırlatarak "O hâlde koşullar ne olursa olsun bu taahhüttü yere düşürmemek, fırsat ve hak eşitsizliklerini el birliğiyle gidererek herkes için insanca yaşama koşullarını tesis etmek zorundayız." dedi.    Eşitliğin ve adaletin olmadığı dünyada sorunlar, çatışmalar ve ayrılıkların kaçınılmaz olduğuna işaret eden Ersoy, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın şahsında "Dünya beşten büyüktür." sözüyle son derece güçlü ve aktif bir şekilde ses bulan bu gerçekler doğrultusunda Türkiye'nin insani politikalarını kararlılıkla sürdürdüğünü, insani yardımlarda dünya birincisi olmaya devam ettiğini vurguladı.    Türkiye'nin yeni tip koronavirüs salgını sürecinde dünyayla dayanışmasını sürdürdüğünü, 155 ülkeye ve 9 uluslararası kuruluşa el uzattığını, yardım isteyenlere ayırım gözetmeksizin tıbbi cihaz ve donanım desteği sağlandığını anlatan Ersoy, "TİKA vasıtasıyla, pandemi nedeniyle sınırların kapalı olduğu, tıbbi malzeme ve donanımın aciliyet kazandığı bir dönemde maske, tulum ve dezenfektan yerinde üretimleri, ayrıca tıbbi proje destekleri ile 72 farklı ülkede, 1 milyon 350 bin kişiye zamanında ulaşılarak salgınla mücadeleye ciddi destek verilmiştir." diye konuştu.    "Pandeminin olumsuz etkilerini hafifletmek için var gücümüzle çalışıyoruz" Salgının Türkiye'de ortaya çıkmasından sonra ilan edilen karantina döneminde müzik, sinema ve tiyatro gibi sanat sektörleri ile müze ve kültür merkezleri gibi kurumların, zanaatkar ve sanatçıların mağduriyetlerinin giderilmesi için "Ekonomik İstikrar Paketi" kapsamında çözümler üretildiğini ve üretilmeye devam edildiğini vurgulayan Ersoy, sözlerini şöyle sürdürdü:    "Pandeminin kültür sektörleri üzerindeki olumsuz etkilerinin hafifletilmesi ve normale dönüşün kolaylaştırılması uğrunda var gücümüzle çalışmaktayız. Vatandaşlarımızın kültürel olanaklardan mahrum kalmaması için dijital bilişim teknolojilerinin yardımıyla Bakanlık arşivlerimizdeki tiyatro, opera ve bale temsilleri, konserler, elektronik kitap koleksiyonları, sanal müze gezileri gibi hizmetler de halkımızın erişimine açılmıştır."   "UNESCO bu işin çatısı olarak görebileceğimiz bir kurum" Türkiye'nin somut ve somut olmayan kültürel miras noktasında muazzam bir zenginliğe sahip olduğunu ifade eden Ersoy, bu alanlarda gerçekleştirilen her çalışmada UNESCO Türkiye Millî Komisyonu'nun bilgisi, tecrübesi ve iş birliğinin vazgeçilmez olduğunu söyledi.   Türkiye'nin, Dünya Miras Listesi ve Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi'nde 18'er unsuru bulunduğuna dikkati çeken Ersoy, Geçici Miras Listesi'nde bulunan 83 varlığın sahip olduğu değerlerin de esas listelerdeki sayıların artacağının teminatı olduğunu dile getirdi.   Bunun sadece UNESCO ile alakalı bir çalışma olmadığını belirten Ersoy, "UNESCO bu işin çatısı yahut vitrini olarak görebileceğimiz bir kurumdur. Kültür varlığımızı korumak esasen geçmişimize karşı vefanın,geleceğimize karşı sorumluluğumuzun gerektirdiği bir faaliyet alanıdır. Kültür, millî kimliğin vesikasıdır. Hafızamızı güçlü tutmak, o kimliği daima geçerli kılmak kültürü tüm unsurlarıyla korumakla mümkündür. Bizim de esasen hizmet ettiğimiz amaç ve hedef budur." ifadelerini kullandı.   Türkiye'nin dünyanın en zengin medeniyet coğrafyasında yaşadığının altını çizen  Mehmet Nuri Ersoy, şunları kaydetti: "Bizim kültür varlıklarını korumaktan anladığımız sadece kendi ürettiklerimize değil bugün yaşadığımız topraklar üzerinde yükselmiş tüm medeniyetlerin emanetlerine sahip çıkmaktır. Türkiye'nin bu konudaki hassasiyetini, yürüttüğü titiz çalışmalarla ulaştığı başarıyı da kimse inkar edemez. Bu noktada son dönemlerde gündemde olan Ayasofya-i Kebir ve Kariye camilerinin yeniden ibadete açılması hususunda, bazı kesimlerin ulusal ve uluslararası kamuoyunda olumsuz intiba yaratma çabalarını hayretle görmekteyiz.  Bu durumların bertaraf edilmesi örneğinde olduğu gibi, UNESCO Türkiye Milli Komisyonunun ve Dışişleri Bakanlığının, Bakanlığımız ile eş güdüm içinde çalışmaları ve destekleri, ülkemizin uluslararası arenadaki saygınlığını ve görünürlüğünü artıran kazanımlarla sonuçlanmaktadır."

 

Kaynak: https://www.meb.gov.tr/unescoturkiyemillkomisyonubesincibuyukbulusmasi/haber/22134/tr

Ara

Öğretmenler E-Okul Öğretmen ve MEB Ajanda uygulamaları ücretsiz indirebilecek. Öğretmenler öğrencilerin tüm akademik özelliklerini, bilgilerini  görüntüleyebilecekler. Bunun yanında Bakanlık da okul yöneticileri tarafından bu ve başka konularda anlık geri bildirim alınabilecek. 

Google Play'den MEB Ajanda indirmek için tıklayın   

Appstore'dan indirmek için tıklayın   

MEB Ajanda kurulumu nasıl yapılır? 

1- Telefonunuz da daha önceden MEB Anahtar yüklü ise Google Play ve Apple AppStore uygulamasından uygulamayı güncelleyiniz.

  2- MEB Anahtar uygulamasının ismi MEB Ajanda olarak değiştiği için Google Play Store veya Apple AppStore' da MEB Ajanda olarak gözükecektir.

  3- Telefonunuz da MEB Anahtar yüklü değil ise Google Play Store veya Apple AppStore üzerinden MEB Ajanda uygulamasını yükleyiniz.  

4- Bilgisayarınız da https://mebbis.meb.gov.tr adresine giriniz.

  5- MEBBİS' e giriş yaptıktan sonra TC Kimlik Numaralı kullanıcınızı seçiniz.

  6- Menüden Kişisel Bilgiler Modülünü seçiniz.  

7- Modül menüsünden Uygulama Şifreleri ekranını seçiniz. 

  8- Ekranda MEB Ajanda satırı yanında bulunan Şifre Üret yazısına tıklayınız.

  9- MEB Ajanda satırında Uygulama Şifresi bölümünde oluşan şifre ile uygulamaya giriş yapacaksınız.

  10- Telefonunuz da MEB ajanda uygulamasını açınız.

 11- Tanıtım sayfalarından sonra Devam Et düğmesine tıklayınız. 

 12- Uygulamaya giriş yapmak için TC Kimlik Numaranızı ve MEBBİS' de oluşturmuş olduğunuz Uygulama Şifresini giriniz ve Giriş Yap düğmesine tıklayınız.   

13- Uygulamaya giriş yaptığınız zaman yandaki görüntü gelecektir.   

Ara

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, İngilizce Öğretmenleri Mesleki Gelişim Eğitimi Tanıtım Programı'na ilişkin, "Mesleki dayanışmayı, iş birliğini, örnek uygulama ve etkinlikleri içeren pratik ve işlevsel, kendimize özgü bir model ortaya koyduk." dedi.

Selçuk, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, British Council ile Sabancı Vakfı iş birliğince bir otelde düzenlenen "English Together - İngilizce Öğretmenleri Mesleki Gelişim Eğitimi Tanıtım Programı"na katıldı.

İstiklal Marşı'nın okunması ve proje tanıtım videosunun gösterilmesiyle başlayan programda konuşan Selçuk, yabancı bir dil bilmenin bireysel, ulusal ve uluslararası boyutlarıyla ele alınması gereken bir ihtiyaç ve eğitimin tartışmasız bir unsuru olduğunu belirtti. Selçuk, eğitimin her kademesinde yabancı dil becerilerine gerekli yatırımı yapmanın ve stratejiler geliştirmenin milli bir ödev olduğunu, yabancı dil eğitimindeki dönüşümü yeni bir bakış açısıyla ele alarak yol haritasını 2023 Vizyon Belgesi'nde ortaya koyduklarını söyledi.

- "Öncelikli hedef dil öğretim standartlarının ve sınıf içi uygulamaların geliştirilmesi"

Öncelikli hedeflerinin dil öğretim standartlarının ve sınıf içi uygulamaların geliştirilmesi olduğunu aktaran Selçuk, şunları söyledi:

"İngilizce Öğretmenlerinin Sürekli Gelişimi Programı ve bu kapsamda yürütülen 'English Together' projesiyle bu modele yönelik oldukça önemli bir adım attık, Türkiye'ye özgü bir model geliştirdik. Öncelikle literatürü değil sahayı esas aldık. Sahadan literatüre gittik. Mesleki dayanışmayı, iş birliğini, örnek uygulama ve etkinlikleri içeren pratik ve işlevsel, kendimize özgü bir model ortaya koyduk. Proje kapsamında İngilizce öğretmenlerimiz uzaktan eğitimle Edinburgh College eğitimcilerinden eş zamanlı eğitim alıyor. Bu süreci desteklemek için pilot uygulamanın yapıldığı Ankara'da 'Mesleki Öğrenme Toplulukları'nı kurduk. Ankara'nın 19 ilçesinden İngilizce öğretmenlerimizin yer aldığı 9 gruptan oluşan bu topluluklar, yüz yüze ve çevrim içi toplantılarla bir araya geldi."

Selçuk, bu toplantılarda öğretmenlerin yaşadıkları zorlukları, çözüm yollarını, tecrübeleri paylaşarak birbirlerine destek olup ayna tuttuklarını bildirerek "Müfredatı destekleyen sınıf dışı aktiviteler yaptılar, bunları paylaştılar, birbirlerine örnek ve ilham kaynağı oldular. Projenin yayılımı için pilot uygulamayı genişlettik, 23 ilde eğitimleri başlattık." diye konuştu.

- "Birleşik Krallık ve Türkiye arasındaki en değerli iş birliği olarak görüyorum"

İngiltere'nin Ankara Büyükelçisi Sir Dominick Chilcott, projenin İngilizce öğretmenleri ve öğrenciler için önemine dikkati çekerek "Bu çalışmayı Birleşik Krallık ve Türkiye arasındaki en değerli iş birliği olarak gördüğümü belirtmek isterim." ifadesini kullandı.

Sabancı Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Güler Sabancı, programa video konferans yöntemiyle katıldı. Türkiye'de nitelikli İngilizce eğitiminin yaygın olarak sağlandığı takdirde, gençlerin dünyanın her yerinden bilimsel kaynaklara birinci elden ulaşıp bu sayede dünya ile bağlarının kuvvetleneceğini belirten Sabancı, İngilizce öğretiminde otorite kabul edilen British Council'ın varlığının bu projeye güven verip güç kattığını söyledi.

MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı da İngilizce öğretmenlerine yönelik seminerlerin 256 bin 700 kişinin başvurusuna açıldığını aktararak "Eğitim içeriklerinden oluşan iki kitap hazırlayarak öğretmenlerimizle paylaştık. Projenin ikinci ve üçüncü fazında ise toplam 37 bin İngilizce öğretmenine ulaşmayı hedefliyoruz." bilgisini verdi.

British Council Eğitim Direktörü Ayşen Güven ise önceliğin projenin 81 kente yayılımını sağlayacak uzun vadeli bir iş birliği modeli kurgulamak ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerini desteklemek olduğunu kaydetti.

Proje kapsamında ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin mesleki ve bireysel gelişimleri desteklenerek modern dil öğretim yöntem ve tekniklerinin teşvik edilmesi, yabancı dil öğretiminin etkinliğinin artırılması amaçlanıyor. Ankara'da 19 ilçede 550 İngilizce öğretmeni ve 50 binden fazla öğrenciye ulaşılan ve pilot aşaması tamamlanan projenin tüm Türkiye'de yaygınlaştırılması ve üç yılda 37 bin İngilizce öğretmeni ile yaklaşık 16 milyon öğrenciye ulaşılması hedefleniyor.

Ara

Özdebir Türkiye Geneli Deneme Sınavı

8. sınıf öğrencileri için 25-26 Aralık'ta "Yüzyüze Kitapçık" "Online Cevaplama" olarak uygulanacak Türkiye Geneli LGS 2. Deneme Sınavına 18 Aralık Cuma gününe kadar başvuru yapılabilecektir.